ورزش ایروبیک

 

ورزش ایروبیک می تواند به جلوگیری ازبیماری های  زیر کمک کند:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری.بیماری قلبی یکی از شایع ترین عوامل مرگ زنان و مردان است. اگر دچار حمله قلبی شده اید ، دستیابی به سطح بالاتر سلامت آئروبیک می تواند از حمله دوم جلوگیری کند.
  • کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا . اگر دچار فشار خون بالا هستید ، ورزش آئروبیک می تواند به کاهش آن کمک کند.
  • بهبود پروفایل چربی خون . ورزش ، غلظت کلسترول HDL ( کلسترول خوب) را در خون افزایش و غلظت LDL ( کلسترول بد ) را کاهش می دهد.
  • کاهش خطر سکته مغزی .بهبود چربی های خون منجر به ساخت کمتر جرم در شریان ها می شود. رسوب جرم ها در رگ های خونی منتهی به مغز می تواند منجر به سکته مغزی شود.
  • کاهش خطر بروز برخی سرطان های شایع  از جمله سرطان های سینه ، پروستات ، و سرطان مخاط رحم.
  • کاهش خطر بروز و ابتلا به دیابت تیپ دو .ورزش ایروبیک به کنترل وزن ، کاهش احتمال دچار شدن به اضافه وزن یا چاقی – شرایطی که منجر به دیابت نوع 2 می شود- کمک می کند
  • کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی .ورزش ایروبیک به فعال شدن سیستم ایمنی و آمادگی آن برای مبارزه با عفونت کمک می کند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر مستعد ابتلا به بیماری های ویروسی جزئی نظیر سرماخوردگی ها و آنفلونزا هستند. 

ادامه دارد.......

نظردهید

 

 

 

/ 0 نظر / 12 بازدید